Fake News Blames Israel for Infant Death!

A Washington Post story made a false claim blaming Israel for the death of an infant.

When made aware of the "mistake" they silently corrected the article.

As reported by washingtonexaminer.com


The Washington Post published a report this week alleging the Israel Defense Forces were responsible for the tragic death of a Palestinian infant. The way the Post told the story, the baby suffocated to death after IDF soldiers deployed tear gas during violent clashes with Palestinian citizens.

The only problem with this story is that there are multiple, conflicting accounts. It’s by no means clear that the infant died as a direct result of IDF actions. Worse still, the Post seems to have accepted but not admitted this, as the paper scrubbed its report to remove the initial claim that Israeli forces are directly responsible for the child's death.

It's pretty cowardly stuff. And a lot of good a stealth edit is going to do, considering the original Post story went out Tuesday morning with the death-by-tear-gas narrative built right into the title.


https://twitter.com/dcexaminer/status/997285918963851265



Mistakes can happen. Sometimes mistakes even get past several people who are looking for those mistakes. But for a major news source to correcct the mistake by sweeping it under the rug, especially something so severe as the death of an infant is an all new low it seems.

What do you think? Should a more visible retraction be made? What about an apology?

Let us know what you think in the comments section. Leave us your thoughts in the comments.



Posted Friday, May 18, 2018

Latest News